هشدار نمایندگان کارگران هپکو اراک در تجمع امروزشان در برابر سازمان تامین اجتماعی:  اگر هپکو را به سرعت احیا نکنید آخرین فرصت از دست خواهد رفت

تارنمای داوطلب – نمایندگان کارگران هپکو از اراک به تهران آمدند تا با تجمع در برابر وزارت کار صدای خود را به گوش مردم و مسئولان برسانند. هم‌زمان، گروه دیگری از کارگران هپکو، در حمایت از نمایندگانشان زیر پل شهید بختیاری اراک تجمع کردند تا به مسئولان یادآوری کنند که وعده‌های حل مشکلات هپکو، باید عملی شود و جلسات متعدد مقامات اگر به احیای هپکو نینجامد بیهوده است.

 اگر هپکو را به سرعت احیا نکنید آخرین فرصت از دست خواهد رفت

نمایندگان‌کارگران هپکو، خواستار اجرای تعهدات و وعده‌های مسئولان شده‌اند که نهایتا پس از واگذاری مجموعه به سازمان تامین اجتماعی در مردادماه، آخرین بار ماه پیش برای چندمین بار وعده داده بودند که به وضعیت تهاتر- حساب‌های بدهکار و بستکار شرکت- رسیدگی خواهد شد تا موانع فعالیت و از جمله قفل‌بودن حساب‌های شرکت برطرف شود؛ اما این وعده‌ها با وجود جلسات متعدد استاندار استان مرکزی با نمایندگان مجلس و وزیر کار، هنوز عملی نشده است.

برخی از دست‌اندرکاران نگران وضعیت که تا پیش از واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی وضعیت این شرکت را دنبال می‌کردند، واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی را به معنی حل مشکلات این شرکت تعبیر کردند در حالی که هنوز حساب‌های بانکی هپکو مسدود است و مدیریت کنونی به تنهایی نمی‌تواند وضعیت عادی تولید و امنیت کاری را به این مجموعه برگرداند.

کارگران هپکو که همواره به دستاوردهای تولیدی این مجموعه عظیم صنعتی افتخار می‌کرده‌اند اکنون هشدار داده‌اند که فرصت حل مشکلات هپکو به سرعت در حال سپری شدن است. می‌ترسند که حل مشکلات هپکو تا تشکیل دولت بعدی به تعویق بیفتد و خاطرنشان کرده‌اند که در شرایطی که تعویق یک ماهه‌ی حقوق کارگران مجبور به تحمل فشار عظیم اقتصادی می‌شوند، در صورتی که هپکو به سرعت احیا نشود باید منتظر عواقب و آسیب‌های مادی و معنوی بود.

کارگران تاکید کرده‌اند که احیای این مجموعه عظیم صنعتی را بر احقاق حقوق معوقه‌شان مقدم می‌دانند و از مسئولان خواسته‌اند که «دست کم یک کار مثبت در کارنامه‌شان به یادگار بگذارند!»

 اگر هپکو را به سرعت احیا نکنید آخرین فرصت از دست خواهد رفت

 

اینجا را هم نگاه کنید

بررسی وضعیت کارگران در سال ۱۴۰۲: مرور ی بر قانونگذاری ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه روابط کار

تارنمای داوطلب: از نخستین روزهای فروردین ۱۴۰۲ که ابلاغ افزایش ۲۷ درصدی از سوی دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.