راهنمای تاب آوری سازمان های مدنی – صنفی

تاب آور ِی سازمان مدنی – صنفی، توانایی واکنش مؤثر نسبت به تغییرات و سازگار شدن موفقیت آمیز با شرایط جدید و پیشبینی نشده و در عین حال پایبند ماندن به مأموریت اصلی میباشد.

آن دسته از سازمانهای مدنی – صنفی که برای ایجاد تاب آوری سازمانی طراحی و سازماندهی شده اند، در پیشبینی و سازگار شدن با آشفتگی ها، عدم قطعیت ها و تغییرات قابل توجهی که َرویه ای ثابت در دنیای ما هستند، عملکرد بهتری دارند. هیچ دستورالعمل بخصوصی برای تابآوری وجود ندارد. و زمینه ( (Contextدر آن اهمیت بسیار زیادی داشته و سازگار شدن با آشفتگی ها و عدم قطعیت ها هرگز یک مسیر خطی نخواهد بود.

تاب آوری روشی برای چگونه بودن است، و نه یک مقصد نهایی. این حقیقتی است که بسیاری از سازمانهای مدنی – صنفی آن را خوب میدانند. با این حال این مسئله ای است که کنشگران مدنی – صنفی چندان راحت به آن اذعان نداشته و حتی موضوعی است که کمتر برای بحث آزاد میان کنشگران و سازمانهای مدنی – صنفی به آن پرداخته میشود.

این راهنمای تاب آوری برای کمک به کنشگران و سازمانهای مدنی – صنفی طراحی شده تا در گفتگویی منصفانه درباره محیطهای پیچیده و آشفته ای که سازمانهای مدنی – صنفی در آن عمل میکنند شرکت کرده و درباره نقاط قوت و ضعف سازمانی و همچنین حوزه هایی که میتوانند مورد بازنگری قرار گیرند یا توسعه یابند، تأمل و اندیشه کنند.

این راهنما میتواند به عنوان ابزاری برای کنشگران مدنی، اندیشیدن راه های جدیدی را در رابطه با مکان، زمان و نحوه عمل در شرایط محیطی پر مخاطره مورد استفاده قرار گیرد.

برای دانلود متن این راهنمای آموزشی اینجا کلیک کنید

اینجا را هم نگاه کنید

چرا نامه فعالان در سازمان‌های بین‌المللی جدی گرفته نمی‌شود؟

آشنایی با مکانیسم عمل سازمان‌های بین‌المللی در مواجهه با نقض حقوق صنفی و مدنی: چرا نامه فعالان صنفی به سازمان‌های بین‌المللی جدی گرفته نمی‌شود؟

تارنمای داوطلب: بالا گرفتن فشار علیه فعالان مدنی و صنفی، سنگین‌تر شدن هزینه فعالیت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.