شکر سر سفره، با طعم پیروزی کارگران هفت‌تپه: فعالان کارگری بازگشت مدیریت هفت‌تپه از بخش خصوصی به بخش دولتی را جشن گرفتند.

تارنمای داوطلب – اسماعیل بخشی، فعال کارگری هفت‌تپه، روز شنبه 28 اردیبهشت با اعلام خبر بازگشت مدیریت هفت‌تپه به بخشی دولتی در توییتر خود، خبر «خلع ید بخش خصوصی از هفت‌تپه» را اعلام کرد و تاکید کرد که هفت‌تپه را کارگران آزاد کردند.

بخشی، فعال کارگری هفت‌تپه که پیش از این به خاطر اعتراضات کارگری به زندان محکوم شده بود روز شنبه پیام تبریک مادر خود را در توییتر منتشر کرد که کارگران را فرزندان خود خطاب کرده بود و گفته بود که هر بار شکر سفره را می‌بیند به یاد تلاش‌های کارگران می‌افتد.

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات مجلس ایران، گفته با «همراهی دستگاه قضایی» واگذاری این شرکت فسخ شده و مالکیت آن به «دارایی‌های عمومی» بازگشته است.

در این میان کارگران و  وکلا نیز از فرزانه زیلایی وکیل  کارگران نیشکر هفت تپه، قدر دانی کردند که با وجود فشارها، کارگران را رها نکرد.

فرزانه ویلایی وکیل هفت‌تپه

خبرگزاری فارس اعلام کرد که رای ابطال واگذاری شرکت هفت تپه به بخش خصوصی، زمستان سال گذشته صادر شده است و علت تاخیر در اعلام این رای، «تمهید شرایط انتقال مالکیت توسط دولت و جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات کارگری» بوده و رای اخیر را نشانه «قاطعیت» ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه دانست.

گروهی از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای، برگشت هفت‌تپه به بخش دولتی در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری را بخشی از برنامه تبلیغاتی ابراهیم رئیسی و تلاش برای محبوب نشان دادن او دانسته‌اند و به دیگر کارگرانی اشاره کرده‌اند که به خاطر اعتراضاتی که امروز به ثمر رسید، هنوز زندانی‌اند و خواستار آزادی آنان شده‌اند.

فعالان کارگری تشکل‌ها، تلاش می‌کنند که هنگام پیگیری مطالبات صنفی از برچسب‌های سیاسی و کشمکش‌های جناحی به دور بمانند.

اسماعیل بخشی همچنین در توییتر خود اعلام کرد که با این پیروزی، کارگران هفت‌تپه تازه به نقطه صفر رسیده‌اند و ده‌ها مطالبه دیگر دارند که باید با متشکل شدن به آن‌ها دست یابند و تاکید کرد که شادی بابت این پیروزی حق کارگران است چرا که سال‌ها برای رسیدن به چنین خواسته‌ای رنج کشیده‌ و هزینه داده‌اند.

اینجا را هم نگاه کنید

وزارت کار از کاهش ۱۴ درصدی آمار حوادث کار خبر می‌دهد:فعالان کارگری؛ تغییری رخ نداده است!

وزارت کار از کاهش ۱۴ درصدی آمار حوادث کار خبر می‌دهد: فعالان کارگری؛ تغییری رخ نداده است!

تارنمای داوطلب: مسئولین وزارت کار دولت سیزدهم در ماه‌های گذشته بارها به کاهش ۱۴ درصدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.