بازنشستگان در تهران و برخی از شهرستان ها دوباره به خیابان آمدند

تارنمای داوطلب – روز ۲۹ فروردین تجمعات یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان در تهران و شهرهای مختلف برگزار شد. این چهارمین تجمع سراسری بازنشستگان از آغاز سال جدید شمسی است.

 بازنشستگان در تهران و برخی از شهرستان ها دوباره به خیابان آمدند.

معترضان در این تجمعات خواستار اجرای صحیح و دقیق مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستند تا مستمری‌هایشان متناسب با میزان تورم افزایش یابد.

بازنشستگان همچنین خواهان مشخص شدن میزان افزایش مستمری ناشی از متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ و اعلام فرمول اجرای آن هستند. به گفته آن‌ها، سازمان تامین اجتماعی در اجرای مرحله دوم متناسب سازی، سهم هر یک از بازنشستگان را در فیش‌های آن‌ها مشخص نکرده است و رقمی کلی را به همه پرداخت می‌کند. .

روز یکشنبه در تهران ، اهواز، کرج، اصفهان، بهشهر، کرمان، کرمانشاه، دزفول، قزوین، شوش، مشهد، اراک، بندرعباس، بجنورد و برخی شهرهای دیگر این تجمعات برگزار شد.

بر پایه ی گزارش هایی که از سوی اتحادیه ی آزاد کارگران ایران منتشر شده است، در تجمع امروز بازنشستگان و مسمتری بگیران در برابر سازمان تامین اجتماعی در تهران سه نفر بازداشت شده اند. بنابر این گزارش ها مامورین حکومتی در ابتدای تجمع یک مرد و در پایان تجمع نیز دو نفر از زنان بازنشسته که در تجمع حضور داشتند را دستگیر کرده و با خود بردند. از هویت این دستگیرشدگان خبری اعلام نشده است.

در تهران در اعتراض به فقر و گرسنگی، بازنشستگان سفره خالی پهن کردند و شعارهای اعتراضی خود را فریاد زدند . سپس با راهپیمایی در برابر سازمان تامین اجتماعی با شعار درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید مردم را به پیوستن به صف اعتراض  خود فراخواندند.

در تجمع امروز جمعیت زیادی حضور داشتند. شعارهای این تجمعات عبارت بود از: “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “ تا حق خود نگیریم، ازپا نمینشینیم”، ….

تجمع بازنشستگان به‌رغم تلاش حکومت ایران برای به‌خانه راندن آن‌ها، حمله به تجمعات و دستگیری و تهدید فعالان برگزار می‌شود. و دو تجمع سراسری بازنشستگان در ۲۶ بهمن و ۱۷ اسفند سال ۱۳۹۹ با دخالت نیروهای امنیتی به خشنونت کشیده شده بود.

اینجا را هم نگاه کنید

آغاز دوباره اعتراضات سراسری بازنشستگان مخابرات در سال جدید

آغاز دوباره اعتراضات سراسری بازنشستگان مخابرات در سال جدید: یکشنبه‌ها‌ روز اعتراض مخابراتی‌هاست

به گزارش داوطلب: تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۲۰ فروردین ماه در  شهرهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.