کارگران هپکو:  راه بندان پیام روشنی دارد: تهاتر دولت و تامین اجتماعی برای روشن شدن وضعیت شرکت

تارنمای داوطلب – شماری از کارگران و فعالان کارگری هپکو، صبح روز دوشنبه با بند آوردن مسیر قطار در «پل بختیاری»، خواستار پاسخگویی مسئولان و اجرای وعده و وعیدها درباره وضعیت هپکو شدند. پل بختیاری، در نزدیکی شرکت هپکو از هفت صبح تا یازده صبح روز دوشنبه 27 بهمن به دست کارگران مسدود شد و با اختلال در رفت و آمد قطارها معاون سیاسی استاندار و رییس پلیس و رییس پلیس امنیت و یگان ویژه در محل راه‌بندان حاضر شدند. مدیر عامل کنونی هپکو و خود استاندار در این راه‌بندان حاضر نشدند. کارگران هپکو واکنش پرسنل قطار متوقف شده را «عادی» اعلام کردند.

کارگران در گفتگو با تارنمای داوطلب  اعلام کردند که «معاون سیاسی استاندار مرکزی، آدینه در محل حاضر شد و یک مشت حرف‌های تکراری زد و رفت ولی نیروهای امنیتی رفتار بدی با بچه‌ها نداشتند؛ هیچ‌گونه بی‌احترامی به یکدیگر نکردیم.» تنها تاکید کردند: «ما فقط و فقط منتظر تهاتر دولت و تامین اجتماعی هستیم.»

فعالان کارگری به مقامات محلی هشدار داده‌اند که اگر فردا حقوق‌ها واریز و انتقال شرکت هپکو به زیر مجموعه شرکت‌های  تامین اجتماعی انجام نشود، چنین اقداماتی را تکرار خواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد.

به گفته‌ی فعالان کارگری هپکو «قرار شده است مقامات پاسخگو باشند؛ با جلسه‌ای که آقای صفری نماینده اراک و آقای شریعتمداری وزیر تامین اجتماعی روز چهارشنبه برگزار خواهند کرد، قرار شده است که به وضعیت هپکو رسیدگی شود. قانونا هپکو زیرمجموعه‌ی تامین اجتماعی‌ست و تامین اجتماعی باید جوابگو باشد. اگر به هر ترتیبی دولت سر تامین اجتماعی را کلاه گذاشته است، این مشکل خود آن‌هاست؛ گناه کارگران هپکو نیست.»

فعالان کارگری هپکو اراک اعلام کرده‌اند: «ما خودمان پیگیر ماجرا هستیم و کوتاه نمی‌آییم؛ بر اساس خبرهایی که از تهران به ما رسیده قرار است حقوق دو برج و یا یک عیدی و یک حقوق به کارگران داده شود اما متاسفانه هنوز تصمیم قطعی درباره وضعیت کارخانه گرفته نشده است.»

اینجا را هم نگاه کنید

بررسی وضعیت کارگران در سال ۱۴۰۲: مرور ی بر قانونگذاری ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه روابط کار

تارنمای داوطلب: از نخستین روزهای فروردین ۱۴۰۲ که ابلاغ افزایش ۲۷ درصدی از سوی دولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.