آغاز دور تازه اعتراض‌ها در نیشکر هفت تپه

در پی بازداشت ۴ کارگر نیشکر هفت تپه که به تعویق در پرداخت مطالبات حقوقی اعتراض کرده بودند، صبح امروز شنبه ۱۰ آبان ماه، دور تازه‌ اعتراضات صنفی در این واحد صنعتی آغاز شد.

آغاز دور تازه اعتراض‌ها در نیشکر هفت تپه

به گزارش تارنمای داوطلب؛ دهها تن از کارگران نیشکر هفت تپه روز گذشته (جمعه نهم آبان ماه ۹۹) ، در اعتراض به پرداخت نشدن حق اضافه کار مرداد ماه ۱۷ نفر از فعالان کارگری که از قضا در ماههای گذشته پیگیر موضوع خلع ید نیشکر هفت تپه از بخش خصوصی بودند، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی در محوطه شرکت کردند. ساعاتی بیشتر از برگزاری این تجمع صنفی نگذشته بود که با دخالت نیروی انتظامی، اعتراض کارگران به تشنج کشیده شد.

در ادامه این تجمع صنفی، ۴ نفر از فعالان کارگری به نام‌های وحید ممبینی، یوسف بهمنی ،ابراهیم عباسی منجزی و مسعودحیوری، توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند. در پی آزاد نشدن کارگران بازداشتی، صبح امروز (شنبه ۱۰ آبان ماه) جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه در محوطه شرکت و در مقابل دفتر مدیریت تجمع اعتراضی برگزار کردند. کارگران معترض در کانالهای تلگرامی منتسب به کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده‌اند تا آزادنشدن فعالان کارگری، به تجمع خود ادامه خواهند داد.

فشار بر فعالان کارگری در نیشکر هفت تپه در حالی ادامه دارد که بنابراعلام کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اوایل آبان ماه هم ۵ نفر از فعالان کارگری با دستور دادستانی به پاسگاه هفت تپه احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

کارگران نیشکر هفت تپه در سالها و ماههای اخیر بارها در اعتراض به روند نامناسب خصوصی‌سازی در این شرکت و فساد مدیریتی حاکم بر آن اعتراض کرده‌اند.

اینجا را هم نگاه کنید

ضرورت انتشار دستاوردهای کنش‌های کارگری: نتیجه اعتراض، ادامه مسیر را مشخص می‌کند!

 تارنمای داوطلب : آن دسته از افرادی که اخبار کارگری را دنبال می‌کنند، معمولا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.