اعتصاب صنفی معلمان وارد دومین روز شد

به گزارش داوطلب؛ امروز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰، دومین روز از اعتصاب صنفی معلمان در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی سراسر کشور برگزار شد. تصویب و اجرای دقیق و کامل لایحه رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله مطالبات صنفی معلمان معترض است. معلمان معترض می‌گویند با تصویب و اجرای کامل طرح رتبه‌بندی که خرداد امسال کلیات آن تصویب شده و جزئیات آن مانند تامین بودجه لازم و چگونگی اجرای آن همچنان در مجلس در حال بررسی است، پایه حقوق و مزایای معلمان باید به میزان ۸۰درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها افزایش یابد. خبرگزاری ایرنا صبح امروز(یکشنبه) در جریان بررسی طرح رتبه بندی از قول رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نوشته؛ بر اساس طرح رتبه بندی هیچ معلمی از این پس کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان نخواهد بود و افزایش حقوق معلمان علاوه بر این حقوق، بر اساس جایگاه آن‌ها در رتبه بندی معلمان از رتبه اول تا رتبه پنجم لحاظ خواهد شد. با این حال معلمان نگرانند که رتبه‌بندی با توجه به عدم تخصیص بودجه لازم و همینطور با توجه به شیوه اجرا؛ به طور کامل و به صورت همگانی اجرا نشود.

اعتصاب صنفی معلمان وارد دومین روز شد

اعتصاب سراسری معلمان در حالی وارد دومین روز خود شد که بنابر گزارش‌های منتشر شده در کانال‌های تلگرامی اطلاع‌رسانی منتسب به کانون صنفی معلمان در اولین روز برگزاری این اعتصابات، ۱۵۰ شهر شرکت داشتند. مبنای این گزارش، عکس‌های ارسالی معلمان از مدارسی است که اعتصاب صنفی در آنها برگزار شده است.

این اعتراض صنفی در حالی ادامه دارد که این روزها مجلس در حال بررسی اجرای طرح رتبه‌بندی است. با اینهمه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی، از معلمان دعوت کرده که فردا دوشنبه ۲۲ آذرماه در سراسر کشور در مقابل ادارات آموزش و پرورش و در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمعات اعتراضی برپا کنند و از دولت و مجلس بخواند سریعا به تعهدات خود در قبال شاغلان و معلمان بازنشسته عمل کنند. این در حالیست که روز گذشته و در میانه دور جدید اعتراضات صنفی معلمان، «رسول بداقی» بازرس کانون صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در منزلش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. هرچند هنوز از دلایل بازداشت این فعال صنفی اطلاعی در دست نیست، اما برخوردهای امنیتی با فعالان صنفی به خصوص در هنگام اوج‌گیری اعتراضات سابقه داشته است.

اینجا را هم نگاه کنید

مروری بر مهمترین اعتراضات کارگری برگزار شده در فروردین ۱۴۰۳

سالی که با پهن کردن سفره خالی آغاز شد: مروری بر مهمترین اعتراضات کارگری برگزار شده در فروردین ۱۴۰۳

تارنمای داوطلب: سال جدید با پهن کردن سفره خالی کارگران روی خطوط راه‌آهن ناحیه لرستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.